latin amerikan haber yorum

Şili’de Öğrenciler İşgal ve Boykot Eylemlerine Yeniden Başladı

Posted by lahy 12/10/2006

 

Şili’li Öğrenciler Yeniden Boykot Eylemlerine Başladı

Çarşamba günü 12 lise dersleri boykot ve işgal eylemleri başladı

Öğrencilerin grevi, Salı günü Eğitim Bakanlığı’na giren öğrencilerin dökümanları camlardan atmasının ardından 45 öğrencinin tutuklanması üzerine başladı. Eğitim Bakanlığı görevililerinden Alejandro Traverso bakanlığa giren öğrenciler ve 42 yaşındaki bir yetişkine karşı devlete ait dosyaları tahrip ettikleri gerekçesiyle şikayette bulundu.

Ancak, Şili’de Penguenler olarak adlandırılan eylemci öğrenciler üniversite sınıavlarının yaklaşması nedeniyle yeni eylemlerinde sınırlı bir destek bulduği iddia ediliyor.

Eğitim Bakanı Belisario Velasco, ”Eylemci öğrencilerden korkmuyoruz” diyerek son eyleme bir anlam veremediklerini çünkü öğrencilerin acil sorunlarının çözümü için ellerinden gelen herşeyi yaptıklarını söyledi.

Öğrenci temsilcileri Başkan Michelle Bachelet tarafından atanan Eğitim Komisyonu’nun yavaş çalışmasını protesto etmek, kamu ulaşım araçlarında 24 saat indirimli seyahat hakkı, daha fazla burs, okul yemekleri ve okullara yatırım yapılmasını talep etmek için Bakanlık’da eylem düzenlediklerini söyledi.

Öğrenciler Pinochet dönemi eğitim yasası ve uygulamaları sonucu devlet okulları ve özel okullar arasında açılan uçurumun Bachelet hükümeti’inin yaptığı iyileştirmeler ile ortadan kalkmadığını söylüyorlar.

Bachelet ise öğrencileirn okulları işgal etmesinin haklı bir gerekçesi olmadığını iddia etti..

Öğrenci temsilcileri Cumartesi günü Öğrenci Konsey’inin özel bir toplantı yaparak başlayan boykot eylemini genişletip sürdürme ve Başkanlık Eğitim Konseyinden çekilip çekilmeme konusunda karar vereceklerini açıkladı.

Eylül ayında 5.000 öğretmenin katıldığı bir yürüyüş düzenleyen Öğretmenler sendikası Eğitim Bakanlığı’na ücret artışı ve daha iyi çalışma koşulları taleplerini kabul etmesi için 16 Ekim’e kadar süre verdi. Öğretmenler ayrıca Pinochet dönemi Eğitim yasası (LOCE)’nin kaldırılmasını talep ediyor.

Kaynak: EL MERCURIO, LA TERCERA, LA NACIÓN

 
Bir Cevap Yazın

 
