latin amerikan haber yorum

Chavez:”Hapishane benim için bir okul idi.”

Posted by lahy 26/12/2010

El presidente Hugo Chávez en reunión de ministros desde el palacio de Miraflores

Venezüella devlet başkanı Hugo Chávez Frías, Miraflores başkanlık sarayında bakanlarla yaptığı toplantıdan sonra Noel dolayısıyla 25 tutukluyu af ettiğini duyurdu.

Chavez, af kararını adaletli bir şekilde aldığını, bu türden kararları, daha sık almak istediğini yalnızca Noel zamanı almak istemediğini söyledi.

“Hapishane benim için bir okul idi. Tanrının verdiği bir nimetti. Hapiste nasıl da olgunlaştım. Çok okudum ve öğrendim. İki yıldan biraz fazla bir süre Yare’ de idim, parmaklıkların arakasında ne olduğunu biliyorum,” dedi.

Venezüella’ gerek adalet gerekse de hapishane sistemini eleştiren Chavez,  hapishanelerin fakirlerle dolu olduğunu söyledi.

“Mahkumların büyük çoğunluğu siyah ve fakirdir, hapishanelerde çok az sayıda beyaz vardır. Irkçılık mayını her yerde,” ve ayrıca, dünya’da bütün kötülüklerin temelinde sosyal adaletsizlik vardır. Kapitalizmin yarattığı sosyal adaletsizlik gençlerimizin önemli bir kesimini suç işlemeye yönlendiriyor. Yalnızca İsa’nın da yolu olan sosyalizm ile özgürleşeceğiz,” dedi.

Chavez, af ettiği 25 kişinin, yeniden suç işlemeyerek sosyal davalar için mücadele eden kişiler haline gelmesini ümit ettiğini söyledi.

Küçük suçlar işleyen kişilerin uzun zaman hapiste yatmasının bir sosyal adaletesizlik örneği olduğunu söyleyen Chavez, Adalet Bakan’ından bu türlü davaların gözden geçirilmesini istedi.

Bir Cevap Yazın

 
